Treceți la conținutul principal

despre cele două pedale ale lui Bill Laswell...

... una reală, cealaltă fictivă.

S-a împămîntenit impresia că Bill Laswell a făcut celebru filtrul "envelope", sub forma unui auto-wah D.O.D. Fx25 sau Fx25b.


Nimic mai fals! Există o pedală stomp-box care nu lipseşte în nici un setup de pedalier de la Laswell dar ăsta este DOD .


Pare un nonsubiect, ştiu. Subiectul stă în diferenţa între un auto-wah oarecare care, într-una dintre  formele cele mai tradiţionale este FX25b şi modul în care Laswell foloseşte Wah 545, ceea ce el numeşte, "if you'll get the right usage of it".
NU întîmplător, ca şi Jah Whobble  ... Ovation

http://www.notreble.com/buzz/2014/12/04/the-process-an-interview-with-bill-laswell/
http://oz-mix.blogspot.ro/2015/03/bill-laswell.html
http://somethingelsereviews.com/2014/11/02/process-bill-laswell-jon-batiste-chad-smith-process-2014/


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum să înregistrezi un contrabas în studio...

Notat aici ca să nu se rătăcească! ( https://doublebassblog.org/2017/07/record-double-bass-studio-low-low.html) ... How to Record a Double Bass in the Studio: The Low Down on the Down Low By Doug Beney Recording the double bass — aka upright bass — takes more than throwing up the nearest mic in front of an f-hole. On its own, the bass isn’t overwhelmingly loud, particularly when compared with amped guitars and drum kits. In the early days of rock and roll, when the primary playback system was an AM car radio, it didn’t matter much, as long as you caught some sort of low-frequency, rhythmic thump. The fundamentals of the bass were below the ability of a tinny car speaker to reproduce anyway. Of course, in those days, electric basses were in their earliest evolutions, so the engineers of the day may have been stuck with uprights simply because there wasn’t a Fender Precision in the neighborhood. Today, if a double bass shows up on a session, it’s a deliberate choice and

Pedalierul lui Jakob Bro

În siajul unei discuţii purtate cu un prieten ieri pe marginea unei polemici tranşate deja în mintea mea, între procesor şi pedalier cu efecte distincte. * Va să zică, la Google intră întrebarea "Jakob Bro gear?" iar răspunsul care se întoarce este ... o fotografie a pedalierului, cel din care iese tonul ăla fabulos, după ce-a intrat dintr-un Fender Telecaster sau ... asemenea!  Chitarist relativ recent, care a cîntat deja în România de două ori, la două date diferite, Jakob Bro pare un fiu al lui Bill Frisell pierdut în IKEA acum 30 de ani.  Cu toate precauţiile "blurante" ale editorului video din clipul sursă... Jakob Bro Trio "Villa Nova" 2012 (Jazzhouse Sessions) , sunt cîteva observaţii uşor de făcut. Prima este legată de colţul din dreapta jos, unde pare să fie un tuner de la Boss, TU-2 sau TU-3 , modele similare, deosebite doar de actualitatea lui 3, în consecinţă. Nimic particular. Sensul pedalierului este de la dreapta jos la stînga s

Analog, Analog, Analog

Pentru grijile analogului... cîteva notiţe pe care le pun aici ca să pot arunca hîrtia.  Corecţii pentru diferite tipuri de bandă magnetică, ajutătoare pentru setupuri de EQ parametric, utile mai ales la dititalizare: ... şi mai  analog ! Util pentru digitalizarea plăcilor de shellac, unele dintre ele presate pentru aparate mecanice. Adică unde înregistrarea, ca urmare a unei alte noi convenţii pentru adaptarea mijloacelor materiale la scop se face cu  amplificarea frecventelor  înalte mai mici de 2120 Hz pentru doar la redare aceste frecvenţe să trebuiască  atenuate  pentru o percepţie normală. Ca urmare, plăcile de şelac, de patefon de dinaintea acestei frecvenţe, înregistrate în mod natural, vor avea nevoie pentru echipamente care ţin cont de această convenţie standardizată RIIA, adică absolut toate cele din prezent, de corecţia inversă pentru redare. Pentru frecvenţele joase mai mici de 500 Hz, exact invers.